Konmsamèm zot i kontinüé zot manièr-fé la rézistanse, konm dann promié débü, mèm-tan füramézür zot i adapte ali.
Nou la-trouve dann zarshiv la jüstisse, troi lékzanp i amontre bien lo troi fasson prinsipal bann zésklav i amène la rézistanse. Va pèrmète a-nou done dé-troi rézülta dékonté po fé konparézon dan lo dèrnié santénn lané lésklavaj.
Lo promié gran famiy sé bann rézistanse par konsèrvasyon. Po toute bann zésklav, la- koupe zot rasine kültirél : shak morso zot tradisyon kissoi dansé, kissoi shanté ousinon rakonte zistwar sé in viktoir par rapor lo dégrénaj zot lidantité. Inpé d’fanm po rofüze la violanse, i fé pü d’zanfan. Dann zarshiv, lo plüs kouran sé sirtou la konsèrvasyon matériél parsk i oblije fé d’zafér an déor d’la loi.
Lo deuziém famiy sé la rézistanse par rüptür : lo prinsipal rézistanse sé lo maronaj parsk li korèsponde mié èk la jéografi La Rényon, ansanm son tralé piton, malizé po rèste-la, san zabitan ditou ; lo maronaj kissoi sü-l’kou, kissoi po in-tan sinonsa po toultan i amontre bien koman bann nouvo zésklav, Noir konm Malgash té i süport’ pa zot kondisyon. Dann zot rève rotrouve la tère zot zansète, la plüpar bann Malgash i sove par la mèr.
An dèrnié la rézistanse-totoshman i abime, i kraze bann prodüksyon, sinonsa lo bann kolon zot mèm ; rézistanse-la i rogroupe toute kalité violanse zésklav i ansèrve po kasse son shéne, violanse jiska dessi li mèm nadéfoi.